انا لله و انا الیه راجعون : 

خبر تاسف بار نبش قبر عالم و فقیهی بزرگ در شهر قم و هتک حرمت به آن بزرگوار توسط عمال شهرداری آن هم به بهانه ی زیباسازی شهر باعث تاسف مراجع دینی و علما و متدینین گردیده است. قبری که مقابل حرم حضرت معصومه و در پیاده رو - جلوی پاساج کویتیها- سالیان سال به قم که شهر فقاهت اهل بیت است زینت و معنویت بیشتری داده بود . این مزار از آن علامه ی حکیم و متکلم و محدث و فقیه میرزا حسن کاشفی پسر اسوه الحکما علامه عبد الرزاق لاهیجی صاحب کتاب شوارق و مادرش دختر صدرالمتالهین ملاصدرا صاحب اسفار اربعه میباشد.



در زمان پهلوی که خیابان ارم ساخته شد ناگهان کارگرها به جسد سالمی مقابل قبرستان شیخان برخوردند که با رجوع به مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی - نسابه ی بزرگ عالم اسلام- نسب این عالم ربانی توسط معظم له تعیین و تایید گردید . در آن زمان به پاس احترام مرجعیت و جنازه ای که سالها سالم مانده بود قرار شد سنگ قبر بلندتری از زمین برای ایشان درست کنند وتا کنون این سنگ قبر برای هر عابری قابل زیارت بود.

متاسفانه اکنون این حرمت توسط افرادی معلوم الحال شکسته شده. و قصد تخریب این مزار را دارند. در حالی که نبش قبر عالمان دین و شهدا به فتوای همه ی فقها  و مراجع دینی تا روز قیامت حرام است. 

اکنون به جاست همه ی عالمان و بزرگان و موجهین و مومنین با اعلان اعتراض به این رفتار وقیحانه مایه ی عقب نشینی هتاکان شوند. 

وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.

 ارادتمند : شیخ علی زند قزوینی.  

پایگاه اطلاع رسانی :

Zandqazvini.blog.ir

متاسفانه الان کارگرها مشغول کارند... لطفا سریعتر اطلاع رسانی کنید تا در ثواب این نهی از منکر وپاسداشت حرمت فقاهت سهیم  باشید. والسلام.