رجعت از دیدگاه عمربن خطاب:

در جلسه ی قبل عرض شد که خداوند در قران هم از امکان رجعت در سوره ی طارق آیه ی 8 سخن گفته و هم از وقوع آن در سوره ی نمل ایه ی 83. پس چرا دشمنان شیعه خاصه وهابیان در شبکه ها و سایتهای خودشان سعی در انکار رجعت دارند؟!!


لطفا به ادامه مطلب مراجعه شود

امروز اشاره ای دیگر به این مطلب داریم که اتفاقا رجعت به گزارش قران در امتهای گذشته انجام شده است.  مثلا: 1.احیای گروهی از بنی اسرائیل در سوره بقره ایه 55 و 56. 2. احیای مقتول بنی اسراییل به وسیله ی بقره ی موسی در سوره ی بقره ایه ی 72 و 73. 3.مرگ گروهی و زنده شدن آنها در سوره ی بقره ایه ی 243. 4.احیای عزیر پس از 100 سال در سوره ی بقره ایه ی 259. 5.احیای مردگان با اعجاز حضرت عیسی در سوره ی آل عمران آیه ی 49. و موارد دیگری که خداوند در امتهای گذشته عده ای را زنده کرده است پس در این امت هم امکان و وقوع دارد زیرا پیامبر در منابع روایی عامه و خاصه فرموده هرچه در امتهای پیشین رخ داده عینا در امت اسلام هم رخ میدهد. 

اما مطلب دیگری که در جواب مخالفان عرض میکنیم این است که: اولین کسی که در صدر اسلام به رجعت معتقد بود عمربن خطاب بوده است اکنون چرا پیروان او رجعت را انکار میکنند؟!! 

مورخ سنی مشهور یعنی ابن هشام در کتاب سیره در جلد 2 صفحه ی 655 در باب مرض وفات النبی مینویسد: ( هنگامی که پیامبر از دنیا رفت عمر برخواست و گفت: گروهی از منافقان گمان میکنند که پیامبر مرده است! نه خیر او زنده است و به سوی خدا رفته است. دو مرتبه باز میگردد به خدا سوگند او بار دیگر بر میگردد و دست و پای کسانی را که میگویند او مرده است را قطع میکند!)

 ( خلاصه ی درس پاسخ به شبهات کلامی و اعتقادی مطرح در رسانه ها. توسط : شیخ علی زند قزوینی. زمان : هر هفته از شنبه تا سه شنبه، ساعت 6:45 عصرها. مکان : قم، خیابان ارم، کوی مسجد سلماسی، مقابل مسجد سلماسی، مدرسه ی علمیه ی مرحوم آیت الله لنگرودی. پایگاه اطلاع رسانی :

  ( Zandqazvini.blog.ir 

دوستداران اهل بیت لطفا اطلاع رسانی کنند