آیا عمر بن خطاب کند ذهن بوده ؟!!!

شیعیان هیچگاه موافق توهین و جسارت و فحاشی نیستند ولی موافق بحث و گفتگوی مودبانه هستند. یکی از موارد سوال ما این است که طبق نقل منابع اهل تسنن عمر انسانی کند ذهن بوده است . اکنون سوال اینجاست که آیا پیروی از چنین شخصی به حکم عقل چه صورت دارد؟!!

امام شمس الدین ذهبی - قهرمان علم رجال اهل  تسنن- در کتاب تاریخ الاسلام خود  صفحه ی 267 مینویسد : روزی عبدالله بن عمر فرزند خلیفه طی نقل خاطره ای از پدرش عمر گفت:

( تعلم عمر البقره فی اثنتی عشره سنه ، فلما تعلمها نحر جزورا ).

یعنی: (عمر خواندن سوره ی بقره را طی 12 سال آموخت!!! و پس از آنکه قرایت سوره ی بقره را آموخت یک شتر ذبح کرد!!! ).

این در حالیست که هم اکنون در کشور ایران اسلامی کودکان 6 و 7 ساله که حتی زبانشان عربی نیست نه تنها کل قرآن را میخوانند بلکه حافظ کل قرآن هستند. چگونه است که او با توجه  به اینکه عرب بود 12  سال طول کشید که حتی خواندن سوره ی بقره را از روی قرآن یاد بگیرد؟!!

البته این اولین و آخرین بار نبود که بزرگان اهل سنت درباره ی خلیفه این اعتراف را کرده اند . بلکه امام جلال الدین سیوطی هم در تفسیرش الدر المنثور،جلد 2 ، صفحه ی 249 ، ضمن روایتی نقل می کند که: ( کان عمر لم یفهم ...) یعنی : (عمر مطلب را نفهمیده و درک نمیکرد). 

سوال ما از نسل جوان اهل سنت این است که چگونه مولا علی را که به نقل همه ی منابع علمی اهل سنت کوه علم و دانش بود و علوم اولین و آخرین و راهها ی آسمان و زمین را میشناخت،  را رها کرده و سراغ چنین شخصی رفته اند ؟!!

قضاوت کار عقل است...

شیخ علی زند قزوینی

( خلاصه ی دروس پاسخ به شبهات کلامی و اعتقادی مطرح در رسانه ها. زمان : هر هفته از شنبه الی سه شنبه ساعت 7 عصرها. مکان : قم، خیابان ارم، کوی مسجد سلماسی، مدرسه ی علمیه ی مرحوم آیت الله لنگرودی. پایگاه اطلاع رسانی : Zandqazvini.blog.ir )

لطفا اطلاع رسانی بفرمایید تا در ثواب شریک شوید.