آیا فضایل شیخین افسانه ای است؟!
شکی نیست وحدت به معنای درست آن شعار پسندیده ایست که معنای آن دوری از توهین و البته به جای آن پرداختن به بحث آزاد علمیست.
یکی از اعترافات مهم علامه ابن حجر عسقلانی - حدیث شناس و رجالی بزرگ اهل تسنن  - این است که وی معتقد بود که روایات فضایل و مناقب ابوبکر و عمر را جاهلان از اهل تسنن ساخته و بافته اند!!!
اکنون با توجه به این نظر عالم بزرگ اهل تسنن چگونه است که وهابیون باز هم  در کتابهای خود به بیان فضایل دروغین  این دو میپردازند؟! 
اکنون به این متن دقت کنید: علامه ابن حجر عسقلانی در لسان المیزان ، جلد 1، صفحه ی 106 ، مینویسد:
( ینبغی ان یضاف الیها الفضایل، فهذه اودیه الاحادیث الضعیفه و الموضوعه... اما الفضایل ، فلاتحصی کم وضع الرافضه فی فضل اهل البیت و عارضهم جهله اهل السنه  بفضایل معاویه، بدیوا بفضایل  الشیخین... ).
یعنی: ( سزاوار است به کتابهای بی اساس و بی ریشه کتابهای فضایل  را اضافه نمود. چون اینها پر از احادیث ضعیف و ساخته شده است. اما فضایل ساختگی از حد شمارش خارج است. چون رافضه - شیعیان - در فضل اهل بیت حدیث وضع کردند. و جاهلان و نادانان از اهل تسنن برای مقابله با آنان احادیث دروغی و جعلی در فضایل معاویه ساختند والبته این کار را از ساختن فضایل برای شیخین - ابوبکر و عمر - آغاز کردند...).  
البته همه میدانیم فضایل اهل بیت در قرآن فراوان است و لازم به ساختن روایات نیست. اما شکی نیست که این یک اعتراف مهم از جانب این محقق بزرگ اهل تسنن است. و امیدوارم  اهل تحقیق از گفتار این عالم بزرگ سنی، کذب ادعاهای وهابیون، پیرامون فضایل ابوبکر و عمر  و معاویه را به دست آورند.
شیخ علی زند قزوینی
( خلاصه ی دروس پاسخ به شبهات کلامی و اعتقادی مطرح در رسانه ها. زمان : هر هفته از شنبه الی سه شنبه ساعت 7 عصرها. مکان : قم، خیابان ارم، کوی مسجد سلماسی، مدرسه ی علمیه ی مرحوم آیت الله لنگرودی. پایگاه اطلاع رسانی : Zandqazvini.blog.ir ).
لطفا اطلاع رسانی بفرمایید تا در ثواب شریک شوید.