توهین بی سابقه ی مولوی عبدالحمید به مرجعیت اعلای شیعه:
جناب آقای مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی رهبر معنوی اهل تسنن ایران این بار در مصاحبه ای با سایت خودش به علما و مراجع شیعه حمله ور گردید  و در این بین به آیت الله العظمی مکارم شیرازی توهین کرد. او مدعی شد که آیت الله مکارم به علت کهولت سن زود باور شده اند و به گزارشهایی که به ایشان داده میشود اعتماد کرده و بدون تحقیق آنها را مطرح میکنند!!! در حالی که در ابتدای کلام اعتراف میکند که آیت الله مکارم کتب فراوانی دارند و در هیچ یک از آنها به اهل تسنن توهین نشده است.

در اینجا مطالبی را به عرض مولوی عبد الحمید میرسانیم:
1.اقای مولوی شما به عنوان یک عالم اهل تسنن حتما از جرم توهین به یک مسلمان آن هم به یک عالم و مجتهد ، آن هم مجتهدی مفسر ، همچون آیت الله مکارم شیرازی آگاه هستید. شما اگر سخنی علمی داشتید میتوانید بگویید ولی توهین، کاری خلاف اخلاق و عقل و قرآن و سنت است. 
2. مولوی عبدالحمید، آیت الله مکارم را  به جهت کهولت سن متهم به سستی افکار کرده است!!! اینکه آیا سخن ایشان در مورد این مرجع به روز و فعال شیعه که در مورد کوچکترین مطالب روز اظهار نظر میکند درست است یا خیر عاقلان دانند!!! اما به ایشان عرض میکنیم : آقای مولوی عبد الحمید اگر کهولت سن مایه ی سستی افکار گردد پس کافیست به شناسنامه ی بزرگان و مفتیان مهم امروز اهل تسنن در دنیا نگاه بیاندازید و بعد ببینید وضع امروز اهل تسنن چگونه است؟! شیخ یوسف قرضاوی چند ساله است؟! میانگین سن شورای علمی جماعت الازهر  مصر یا اخوان المسلمین و یا هیات افتای سعودی چقدر است؟!  آیا نه این است که اکثر آنها در کهولت سن به سر میبرند؟!! آقای عبدالحمید چرا فقط کهولت سن این مرجع شیعه شما را نگران کرده ولی کهولت سن آن عالمان سنی و حتی وهابی مایه ی نگرانی خاطر شما نگردیده و حتی یادتان هم نبوده؟!!
3. همه میدانیم که آیت الله مکارم شیرازی بسیار به روز و فعالند. و علاوه بر حلقه ی درس پر رونق در مسجد اعظم قم که یکی از شلوغترین دروس خارج فقه شیعه به شمار میرود فعالیتهای گسترده ای دارند. و بنده شخصا شاهد هستم که ایشان بسیار مسلط و آگاه به مسایل روز هستند به شکلی که کمتر کسی را پیدا میکنید که به اندازه ی ایشان از مسایل روز آگاه باشد.خوب اکنون چگونه میتوان چنین شخصیتی را متهم به زود باوری کرد؟!! و یکی از این فعالیتهای ایشان، هشدار دادن به برخی فعالیتهای مرموز مخالفین شیعه در ایران است  که گویا این مطلب باعث نگرانی مولوی شده است!!!
4. در پایان آنچه به نظر رسید یک نوع تناقض و پارادوکس در کلام این  مولویست. همه میدانیم که عبدالحمید همواره ادعای وحدت اسلامی دارد و از آن دم میزند. اکنون سوال اینجاست که آیا شعار وحدت مولوی را ببینیم یا توهین او به مرجعیت اعلای شیعه را شاهد باشیم ؟!! آیا اینها قابل جمع است؟!!
4. البته لازم به تذکر است که این حرکت مولوی عبدالحمید درباره ی آیت الله مکارم شیرازی و اتهام ایشان به سستی عقیده چیز جدیدی در عالم اسلام نیست. زیرا خلیفه ی دوم ، مقدسترین شخصیت سقیفه، نیز در روزهای پایان عمر پیامبر و لحظه ای که درخواست فرمود تا قلم و کاغذ بیاورند تا چیزی بنویسد که مردم پس از ایشان منحرف نشوند، برخواست و مخالفت کرد و مدعی شد که پیامبر هذیان میگوید و افکارش سست شده است!!! که او گفت : ( ان الرجل لیهجر) اهل تحقیق به این کتابها مراجعه کنند تا حقیقت روشن شود: صحیح بخاری جلد 4 صفحه ی 7 و جلد 2 صفحه ی 178 و جلد 2 صفحه ی 202 و صحیح مسلم جلد 3 صفحه ی 69 و مسند احمد جلد 3 صفحه ی 346 و مجمع الزواید جلد 4 صفحه ی 390 و دیگر مستندات  و منابع اهل تسنن. 
اکنون وارثان عمربن خطاب که از بیت المال این مملکت امام زمان استفاده میکنند به یاد افتاده اند که سخن بزرگ سقیفه را که به پیامبر زد تکرار کنند و آن را به مراجع شیعه بگویند.
والسلام علی من اتبع الهدی
شیخ علی زند قزوینی
( سلسله دروس پاسخ به شبهات کلامی و اعتقادی مطرح در رسانه ها. زمان : هر هفته از شنبه الی سه شنبه ساعت 7 عصرها. مکان : قم، خیابان ارم، کوی مسجد سلماسی، مدرسه ی علمیه ی مرحوم آیت الله لنگرودی. پایگاه اطلاع رسانی : Zandqazvini.blog.ir )
شیعیان لطفا اطلاع رسانی بفرمایید تا حقیقت بر همه آشکار گردد.