لقبهای دزدی شده:
در راستای بحث علمی سازنده و وحدت مسلمین به ذهن رسید درباره ی لقب (صدیق) به معنای (راستگو) نوشتاری را تقدیم کنم، که پاسخی باشد به وهابیت تکفیری.
 دشمنان مولا علی نه فقط خلافت و ولایت آن حضرت را غصب کردند بلکه حتی القاب آن حضرت را هم دزدیده و روی دیگران گذاشتند.
به عنوان نمونه لقبی مثل (صدیق)  که پیامبر آن را برای مولا علی قرار داده بود از ایشان دزدیده و روی غاصب حق ایشان قرار دادند.
جالب است بدانیم نه تنها در منابع روایی شیعه بلکه حتی در منابع روایی اهل تسنن نیز حتی یک روایت صحیح وجود ندارد که پیامبر ابوبکر را صدیق لقب داده باشد. تنها یک روایت را حاکم نیشابوری از مولا علی نقل کرده که ایشان در آن  ابوبکر را صدیق لقب داده اند. که شمس الدین ذهبی - قهرمان رجال اهل تسنن- در کتاب معروف رجال خود جلد 3 صفحه ی 62  آن روایت را انکار کرده و ضعیف دانسته است.
پس سوال اینجاست که پیامبر این لقب را به چه کسی داد؟!
ما از منابع شیعی عبور میکنیم و این لقب را از منابع روایی معتبر اهل تسنن بررسی میکنیم. جالب اینجاست فراوان است روایاتی که ثابت میکند صدیق لقب ویژه ی مولا علی بوده است. به عنوان نمونه به این موارد دقت کنید:
1. حافظ ابن حجر عسقلانی - محدث و رجال شناس مشهور سنی - در کتاب الاصابه ج 7 ص 293 از پیامبر نقل میکند که درباره ی مولا علی فرمود: (هو الصدیق الاکبر و هو فاروق هذه الامه). که از این روایت معلوم میشود علاوه بر دزدیده شدن لقب صدیق از مولا علی حتی لقب فاروق را هم از ایشان غصب کردند و بر دیگری نهادند.
2. تاریخ طبری ج 1 ص 537 و سنن ابن ماجه ج 1 ص 4 و مستدرک حاکم ج 3 ص 44 که همگی کتب معتبر روایی اهل تسنن هستند مینویسند : عباد بن عبدالله میگوید :
 ( سمعت علیا یقول : انا عبدالله و اخو رسوله و انا الصدیق الاکبر . لا یقولها بعدی الا کاذب مفتر ، صلیت مع رسول الله قبل الناس بسبع سنین ). 
یعنی: مولا علی فرمود: ( من عبد خدا و برادر رسول الله هستم. و من صدیق اکبر هستم. و پس از من هر کس این را به دیگری لقب بدهد دروغ گوست و افترا زننده. من 7 سال قبل از همه با پیامبر نماز خواندم).
3. علامه ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه ج 13 ص 228 میگوید: مولا علی درباره ی لقب صدیق فرمود: (لایقولها غیری). یعنی : جز درباره ی  من کسی  این لقب را نمیگوید.
با وجود این روایات صریح چرا باز هم میبینیم در مراکز وهابیت نام خیابانها را به نام ابوبکر صدیق میگذارند؟!!! آیا این کارها مخالفت با پیامبر خدا و امیر مومنان علی نیست؟!!
اکنون قضاوت وظیفه ی هر خواننده ی منصفی میباشد.
شیخ علی زند قزوینی
Zandqazvini.blog.ir 
لطفا اطلاع رسانی بفرمایید تا در ثواب شریک شوید.