جنازه ای که پس از 50 سال در قبر سالم بود! : باز هم در ایام فاطمیه یادی کنیم از یک عالم بزرگ که جزو مدافعان حریم دخت پیامبر بود و بدنش در قبر نپوسید و سالم ماند. به راستی وقتی سخن از سالم ماندن جنازه ای آن هم نه در یخ بندان سیبری و نه در شوره زار دشت لوت، بلکه در شهر قم آن هم بعد از 50 سال میشود دهان آدمی از تعجب باز میماند!! آری سخن از مرحوم آیت الله شیخ فضلعلی قزوینی - شاگرد و یار مرحوم آخوند خراسانی - میباشد.

شیخ فضلعلی قزوینی متولد قزوین بود و سپس از فضلای نجف به شمار میرفت که در دوران کشف حجاب به دستور پهلوی اول، وی به عنوان اعتراض از ایران به نجف رفت. خوشبختانه آثار علمیی هم از آن مرحوم باقیست. از جمله کتاب بسیار ارزنده ی ایشان درباره ی حضرت زهرا به عنوان ( حیات الزهرا بعد ابیها الرسول) میباشد. این کتاب  برپایه ی استدلال به کتب عامه درباره ی دوران غم بار و کوتاه زندگانی مظلومانه ی حضرت زهرا بعد از رحلت پیامبر است. و سپس شرحی بر خطبه ی فدکیه ی دخت پیامبر میباشد. به هر حال این عالم و مدافع حریم فاطمیه در سفرش به ایران از دنیا رفت و بدنش را در قبرستان شیخان قم مدفون کردند. 

متجاوز از 50 سال بعد آقا زاده ی ایشان را - شیخ محمود که خود از علمای بزرگ بود- طبق وصیتش به قبرستان شیخان قم بردند تا در قبر والدشان دفن شوند. والد  این کمترین - که هم اکنون از فضلای حوزه ی قم هستند-  برای حقیر فرمودند بنده جزو جماعت تشییع کنندگان بودم. وقتی جنازه شیخ محمود را وارد شیخان کردند، نباش مشغول کندن قبر مرحوم شیخ فضلعلی قزوینی بود تا پسرشان را در همان قبر دفن کنند. ناگهان فریادش بلند شد که جنازه سالم است!!! همه جلو رفتند و جنازه ی ایشان سالم بود !! لذا آقا زاده را روی قبر پدرشان دفن کردند. 

خصوصیات مهمی در معنویت ایشان نقل شده، اما با توجه به کتاب وی درباره ی مظلومیت و بزرگی حضرت زهرا ، بی شک نوکری در خانه ی دخت پیامبر و نوشتن درباب آن حضرت آن هم با اخلاص، در این کرامت و سالم ماندن بدنشان، نقش ویژه ای دارد. شادی روح تمام نوکران بی بی دو عالم صلوات. ارادتمند: شیخ علی زند قزوینی .

zandqazvini.blog.ir 

   لطفا محبان حضرت زهرا اطلاع رسانی کنند.