باز هم بررسی تحریف و  انحرافی دیگر از کتاب مقدس (تورات و انجیل) .

 شکی نیست که معجزه، یکی از بزرگترین نشانه های نبوت  هر پیامبری میباشد. معجزه به امر خارق العاده ای میگویند که از توان انسانهای معمولی خارج باشد. البته انجام آن باید با ادعای نبوت همراه باشد. بدیهیست که معجزه ی هر پیامبر باید معقول و مشروع باشد . مثلا شفا دادن بیماریهای لا علاج یا درمان کور مادر زاد و یا حتی زنده کردن مردگان. اما انجام کارهای خلاف عقل و شرع آن هم به  عنوان معجزه از پیامبران بسیار بعید بلکه نادرست به نظر میرسد.

 

اما عجیب اینجاست که امروزه میلیاردها مسیحی با توجه به آنچه  انجیل یوحنا در کتاب مقدس نوشته ، معتقدند اولین اعجاز حضرت عیسی این بود که از آب شراب ساخت!!!

 

اینک به عبارت انجیل یوحنا باب 2 بند 1 - 11 دقت بفرمایید

(در روز سوم در قانای جلیل عروسی بود و مادر عیسی بدو گفت شراب ندارند . و عیسی به وی گفت: ای زن مرا با تو چه کار است. ساعت من هنوز نرسیده است، مادرش به نوکران گفت: هر چه را به شما گوید بکنید. و در آنجا شش قدح سنگی بر حب تطهیر یهوه، نهاده بودند که هر یک گنجایش دو یا سه کیل داشت. عیسی به ایشان گفت : قدح ها را از آب پر کنید و آنها لبریز کردند . پس به ایشان گفت : الان بردارید و به نزد رییس مجلس ببرید . پس بردند و چون رییس مجلس آن را که شراب گردیده بود بچشید ندانست که از کجاست . لیکن نوکرانی که آب را اول کشیده بودند میدانستند . رییس مجلس را مادر خطاب ساخته بدو گفت: هر کس شراب خوب را اول می آورد و چون مست شدند ، بدتر از آن ، لیکن تو شراب خوب را تا حال نگاه داشتی

و این ابتدای معجزاتیست که از عیسی در قانای جلیل صادر گشت و جلال خود را ظاهر کرد و شاگردانش به او ایمان آوردند ).   

 

جالب اینجاست که این تهمت به وجود اقدس عیسی بن مریم آن هم از جانب دستگاه کلیسا در حالی زده میشود که همه ی کتب آسمانی - تورات و انجیل و قرآن - به صورت صریح شراب را ممنوع و حرام اعلان نموده اند

به عنوان مثال: در کتاب مقدس ، کتاب اشعیای نبی باب 5 شماره ی 11 آمده است که: ( وای بر آنان که صبح زود بر می خیزند تا در پی مسکرات بروند و شب دیر می نشینند تا شراب ایشان را گرم نماید.... وای بر آنان که برای نوشیدن شراب زور آورند). 

 

اکنون چگونه میتوان پذیرفت که خدایی که شراب را اینگونه حرام اعلان میدارد، اولین معجزه ی پیامبر بزرگوارش یعنی عیسی بن مریم را ساختن شراب برای خوردن مردم قرار دهد؟!!

کاش همه عقل را به کار گیریم !!!

 

ارادتمند محبان اهل بیت

شیخ علی زند قزوینی 

 

 

Zandqazvini.blog.ir 

 

( خلاصه ی دروس پاسخ به شبهات کلامی و اعتقادی مطرح در رسانه ها. زمان : هر هفته از شنبه الی سه شنبه بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا . مکان : قم، خیابان ارم، کوی مسجد سلماسی، مقابل مسجد، مدرسه ی علمیه ی مرحوم آیت الله لنگرودی. شرکت برای عموم آزاد است).

لطفا انتشار دهید.