اخیرا با توجه به سیل عظیم زائران میلیونی اربعین حسینی، وهابیت و داعش هم برای کار شکنی، از ترفند قدیمی تهدید زائران ، در سایتها و شبکه های خود استفاده میکند

حتی یک شب مانده به اربعین این تهدید خود را در نزدیکی های کربلا عملی هم کرده است. خمپاره های منفجر شده در نزدیکی های کربلا بیانگر کینه ها و سرخوردگی های  داعش در مقابل موج زائران حسینی از سراسر دنیا در اربعین است.

 

گرچه عشق وافر محبان امام حسین از یک سو و حفاظت نیروهای امنیتی ویژه از سوی دیگر ، باعث شده که این حملات آنان چندان تاثیر مخربی نداشته باشد ولی به نظر رسید به همین مناسبت  به نکته ای اشاره کنم تا تکلیف کار روشن شود و دوست و دشمن متوجه حقیقتی غیر قابل انکار شوند و آن اینکه :

 

این تهدیدها و حتی عملکردهای ظالمانه و ضد دینی و بشری چیز جدیدی نیست. تاریخ گواهی میدهد در دوران بنی امیه و بنی مروان و بنی عباس و بعد آن اینگونه عملکردها فراوان رخ داد تا مردم را از مسیر زیارت آن مظلوم کربلا بر حذر دارند . اتفاقا نتیجه همین شد که میبینید. روز به روز زائران کوی عشق بیش از پیش شدند . و آنچه ماند فقط ایمان متبلور شیعیان و از طرف دیگر رو سیاهی دستگاه ظالمان و مستکبران بوده و هست.  

 

گویا اساسا خداوند خواسته تا همواره زیارت سید الشهدا در حالی انجام گیرد که خوف و ترس از تهدیدها بر عظمت آن رونقی دیگر دهد

 

کامل الزیارات  اثر گرانقدر محدث بزرگوار علامه ابن قولویه قمی که از منابع روایی معتبر شیعه به حساب می آید در صفحه ی 125 و 126 روایت ناب درباره ی زیارت امام حسین آن هم با خوف و ترس نقل میکند که بسیار شنیدنی و قابل تامل است.

 

 اگر همگان به این روایات دقت کنند آن وقت خواهند فهمید چرا هر چه تهدیدها و انفجارات بیشتر میشود بر کمیت و کیفیت زیارت الحسین هم افزوده میگردد؟!  ما مختصر این روایات را نقل میکنیم:

 

اول: زراره میگوید : ( قلت لابی جعفر ما تقول فی من زار اباک علی خوف ؟! قال : یومنه الله یوم الفزع الاکبر  و تلقاه الملایکه بالبشاره و یقال له  لا تخف و لا تحزن هذا یومک الذی فیه فوزک)

یعنی: ( به امام باقر عرض کردم: نظرتان درباره ی کسی که پدرتان امام حسین را با ترس و لرز زیارت کند چیست؟!  امام فرمود: خداوند در روز قیامت که روز ترس فراوان است چنین کسی را در امان میدارد.و ملائکه و فرشتگان همراه با بشارت او را ملاقات میکنند و به او خطاب میکنند که : نترس و اندوهناک نباش زیرا امروز روز رستگاری توست ) .

 

دوم: ابن بکیر میگوید : ( قلت لابی عبدالله  انی انزل الارجان و قلبی ینازعنی الی قبر ابیک. فاذا  خرجت فقلبی وجل مشفق حتی ارجع خوفا من السلطان و السعاه و اصحاب المسالح . فقال: یابن بکیر اما تحب ان یراک الله  فینا خائفا اما تعلم انه من خاف لخوفنا اظله الله فی ظل عرشه و کان محدثه الحسین تحت العرش و آمنه الله من افزاع یوم القیامه یفزع الناس و لایفزع فان فزع و قرته الملائکه و سکنت قلبه بالبشاره)

یعنی : ( به امام صادق عرض کردم : من به ارجان - از بلاد فارس- میروم و همواره در  قلبم جنگ است که آیا به زیارت قبر پدرتان سیدالشهدا بروم یا خیر؟! نهایتا خارج میشوم در حالی که قلبم بین ترس و علاقه قرار دارد. تا اینکه بر میگردم و به جهت ترس از حکومت و خبر چینها و مرزبانان به  زیارت نمیروم.  امام فرمود: پسر بکیر آیا دوست نداری که خداوند تو را در حالی ببیند که در راه ما ترسانی ؟! آیا نمیدانی هر کس به خاطر ما بترسد روز قیامت خدا او را زیر سایه ی رحمت عرش خویش قرار میدهد. و همنشین او در زیر عرش ، امام حسین میگردد؟! و خداوند او را از ترس های قیامت محفوظ میدارد. همه میترسند ولی او نمیترسد. و اگر ترسید ملائکه او را آرام میکنند و به قلب او بشارت میدهند) .

 

سوم: معاویه بن وهب میگوید امام صادق به من فرمود: ( یا معاویه لاتدع زیاره قبر  الحسین   لخوف فان من ترکه رای من الحسره ما یتمنی ان قبره کان عنده  )

یعنی: ( ای معاویه به خاطر ترس زیارت قبر امام حسین را ترک نکن . زیرا هر کس زیارت او را ترک کند حسرت و پشیمانیی میبیند که آرزو میکند ای کاش قبرش در نزد قبر امام حسین بود).

 

چهارم : محمد بن مسلم میگوید: ( قال لی ابو جعفر محمد بن علی هل تاتی قبر الحسین ؟! قلت نعم علی خوف و وجل . فقال: ما کان من هذا اشد الثواب فیه علی قدر الخوف).

یعنی: ( امام باقر به من فرمود: آیا به زیارت قبر امام حسین میروی؟! عرض کردم : بله البته با ترس و لرز. فرمود: اینگونه زیارت کردن او ثواب بیشتری دارد و هر چه بیشتر بترسی ثوابش بیشتر است). 

 

 

با توجه به این روایات معلوم میشود که زیارت الحسین حتی با ترس هم ثواب دارد. جالب اینجاست که این در حالیست که حتی بالاترین اعمال و واجبات شرعی مثل زیارت حج در صورت ترس از خطرات از گردن انسان ساقط میشود و استطاعت آن از بین  میرود. ولی درباره ی زیارت امام حسین این نکته استثنا شده و زیارت قبر او در کربلا حتی با ترس از خطرات هم ثواب فراوان دارد. حال وهابیت و داعش بداند هر چه فشار و تهدید بیشتر شود رونق دستگاه پسر پیامبر هم افزوده میگردد.

 

ارادتمند محبان اهل بیت

شیخ علی زند قزوینی 

 

Zandqazvini.blog.ir 

 

Zandqazvini.com 

 

لطفا اطلاع رسانی بفرمایید.