خلاصه ای از حضور و سخنرانی پژوهشگر و محقق عالی مقام، حجت الاسلام و المسلمین  استاد علی اکبر مهدی پور در جلسه ی هفتگی توسل :

ایشان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت جواد الایمه و بیان ویژگی ها و فضایل آن حضرت به روایت مشهور امام هشتم درباره ی فرزند دلبندشان حضرت جواد الایمه اشاره کردند که فرمود: (هذا المولود الذی لم یولد مولود اعظم برکه علی شیعتنا منه ) .

با توجه به اینکه میدانیم در عالم اسلام فرزندی همچون پیامبر متولد شد مولا علی و سید الشهدا متولد شدند ولی چه شد که حضرت جواد الایمه را با برکت ترین مولود معرفی کردند؟!! معلوم میشود علتی در اینجا وجود داشته و دارد که ما باید آن را در زمان ولادت آن حضرت جستجو کنیم.

 

این استاد حوزه  در ادامه به علت این مطلب پرداخته و اشاره کردند : نکته واقعه این بود که دشمنان داخلی در دل شیعه واقفیه را تاسیس کردند و در امامت حضرت موسی بن جعفر متوقف شدند در واقع امامت حضرت رضا را انکار کردند، بهترین دلیلشان هم این بود که چرا امام هشتم در سن 47 سالگی فرزند ندارد؟!  و ما اعتقاد به امام عقیم نداریم

کم کم دوست و دشمن به امام رضا طعنه میزدند که چرا فرزند دار  نمیشود ؟! اتفاقا آن حضرت هم در پاسخ همه میفرمود: خداوند به زودی پسری به من خواهد داد. و اتفاقا حضرت جواد الایمه را به آن حضرت عنایت فرمود. لذا با ولادتش در واقع امامت خودش و پدرش را تایید کرد . علاوه بر آنکه امامت و ولایت اجدادش و حتی نبوت رسول الله نیز  با ولادت این فرزند تایید گردید چرا که پیامبر فرموده بود تعداد جانشینان و خلفای بعد من دوازده نفرند

شبهه ی دیگر درباره ی حضرت جواد الایمه امامت ایشان در سن هشت سالگی بود، که چگونه میتوان پذیرفت که ما امام هشت ساله داشته باشیم؟! اتفاقا خداوند درباره ی انبیا ی گذشته مثل حضرت عیسی و یحیی که در سنین کودکی به نبوت رسیدند این شبهه را برای مردم دفع کرده بود. لذا هر مسلمانی میداند که اگر عیسی و یحیی در کودکی به مقام نبوت رسیدند میشود که امام جواد در سن هشت سالگی به امامت برسد.

این استاد حوزه در ادامه به محبت حضرت جواد الایمه نسبت به عمه جانش حضرت معصومه سلام الله علیها اشاره کرد

سپس با اشاره به روایت (منها تفیض العلم) بیان داشت که طبق اخبار امامان قم مرکز انتشار علم به عالم میشود. و امروز جهانیان صدق این گفتار را یافته اند.  وجود رسانه های جمعی دینی فراوان در شهر قم که شبانه روزی مشغول فعالیت و انتشار معارف اهل بیت به عالم هستند  یک فرصت مناسب برای ماست. و بنیانگذار این نوع تبلیغ وسیع حوزوی در قم مرحوم آیت الله العظمی بروجردی بود که به جاست از ایشان در این باب یاد خیری کرد.

 

Zandqazvini.blog.ir

 

 

قابل توجه طلاب و دانشجویان و عموم علاقه مندان....

 

سلسله جلسات

 

( آموزش فن بیان و خطابه )

 

زمان : هر هفته، چهارشنبه ها ، ساعت: 19 الی 19:45 .

 

مکان : قم، خیابان ارم، کوی مسجد سلماسی، مقابل مسجد، مدرسه ی علمیه ی مرحوم آیت الله لنگرودی

 

شرکت برای عموم آزاد است

 

ارادتمند محبان اهل بیت

شیخ علی زند قزوینی 

 

Zandqazvini.blog.ir