زیارت قبور امامان مظلوم شیعه و پیشوایان هدایت یکی از والاترین مبانی معرفتی شیعه به حساب می آید . زیارت حرمهای معصومین در واقع تجدید میثاق و عهد با آن انوار تابان میباشد. اتفاقا این زیارت ها آثار فراوانی دارد که بیان آن از این نوشتار خارج است.

 اما در میان همه ی زیارتها جایگاه زیارت الحسین علیه السلام همچون نگین در میان انگشتر ها بوده و هست. و حتی بزرگان از امامان اهل بیت ثواب زیارت قبر سید الشهدا را در کربلا به مراتب از حج و عمره و... بالاتر دانسته اند... 

اما در ایام شهادت امام مظلوم شیعه ، باب الحوائج الی الله ، حضرت موسی بن جعفر به جاست بدانیم  که زیارت کاظمین  و قبر امام هفتم انقدر زیاد است که حضرت شمس الشموس علی بن موسی الرضا ثواب آن را معادل زیارت حرم امام حسین بر شمرده است

اکنون به این روایت میپردازیم:

مرحوم شیخ صدوق در ثواب الاعمال روایت را از پدرش و او از وسایطش نقل کرده تا حسن بن علی الوشا و او از امام رضا در باب زیارت قبور امامان سوال کرده و امام پاسخ دادند و در پایان در باب فضیلت زیارت حضرت موسی بن جعفر پرسید و امام رضا آن را معادل با زیارت کربلا دانستند:

(قلت للرضا : ما لمن اتی قبر احد من الایمه  ؟! قال له مثل ما لمن اتی قبر ابی عبد الله . قال قلت ما لمن زار قبر ابی الحسن -موسی بن جعفر- ؟! قال: له مثل من زار قبر ابی عبد الله ).

 

ارادتمند محبان اهل بیت

شیخ علی زند قزوینی 

 

Zandqazvini.blog.ir 

 

 

جلسه ی توسل هفتگی

 

موضوع این جلسه:

 

(فضایل و کرامات حضرت موسی بن جعفر)

 

قاری: استاد شیخ محمدی 

 

سخنران این هفته

محقق عالیمقام، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محسن فاضلی

 

شاعر: استاد شهاب خالقی 

 

زمان : هر هفته ، سه شنبه شبها، ساعت 21  تا 22

مکان : قم، خیابان صفاییه، کوی بیگدلی، فرعی هفتم، پلاک 117

 

ارادتمند محبان اهل بیت

شیخ علی زند قزوینی

 

 Zandqazvini.blog.ir