جناب حجه الاسلام والمسلمین شیخ جعفر تبریزی،  یادگار مرجع عالیقدر شیعه مرحوم آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی،  در آستانه ی ماه مبارک رمضان و در جلسه ی هفتگی شبهای چهار شنبه  ضمن سخنرانی درباره ی شناخت شیعه و فضایل پیروان اهل بیت درباره ی لزوم تاسی از انوار اقدس امامان معصوم تاکید کرد.

این استاد حوزه گفت : از حدیث  (شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا )  میتوان فهمید که شیعیان از باقیمانده ی گل اهل بیت خلق شدند و شعاع نور تابان اهل بیت در خلقت ویژه ی آنان تاثیر گذار بوده است، لذا نباید خود را کم بشمارند و سزاوار است که قدر  خود را بدانند. خاصه در این دوران حساس که در اطراف ما دشمنان به قتل شیعه دامن زده اند .علاوه بر اینکه شیعیان در دنیا هم لیاقت پیدا کرده اند که نور  ولایت را در قلب خویش درک کنند.

ایشان افزود: اکنون وظیفه ی ما تبعیت بی چون و چرا از اهل بیت است و نشر معارف آنان. زیرا در احادیث میخوانیم که : (رحم الله من احیا امرنا ) وقتی از امام پرسیدند که امر شما چگونه احیا میشود ؟! فرمود : اینگونه که زیبایی های کلام ما را درک کنید و آن را به مردم ابلاغ کنید

 بخش دیگری از سخنان ایشان به توصیف شیعیان واقعی اهل بیت مربوط بود که افزودند: البته عنوان شیعه فقط درخور افرادیست که در این مسیر تبعیت محض کرده اند . مثلا وقتی آن شخص خراسانی به امام صادق عرض کرد چرا قیام نمیکنید در حالی که صدها و بلکه هزاران مدافع و شیعه فقط در خراسان دارید ؟! امام از او خواست که در تنور روشن وارد شود ولی او از انجام این کار عذر خواست . اما امام این درخواست را از یکی از صحابیان خویش نمود و او فورا داخل تنور رفت و بعد از مدتی سالم از تنور بیرون آمد.  آنگاه امام صادق به مرد خراسانی فرمود : ار این دست شیعیان چند نفر در خراسان برای ما سراغ داری که اینگونه تابع ما باشد؟!! او عرض کرد : هیچ !!!

پس معلوم میشود که شیعه بودن با حرف سازگار نیست بلکه عمل میخواهد. و ما امروز به سبب نعمت و سرمایه ی ولایت و برایت باید بکوشیم در عمل هم شیعه ی این خاندان باشیم.

در پایان ایشان با اشاره به اهمیت ولایت مولا علی بیان کردند که پیامبر  فرمود در شب معراج به من درباره ی نماز و روزه و زکات و ... امر شد اما (و ما نودی الی بشی مثل ما نودی بالولایه) یعنی از همه چیز بیشتر درباره ی ولایت به من سفارش شد. و ماه رمضان فرصت خوبی برای پیوند با مقام ولایت اللهی مولا علیست.

در پایان این جلسه توسل به روضه ی وداع  امام حسین با اهل خیام اشاره گردید

 

Zandqazvini.blog.ir

 

 

 

 جلسه ی توسل هفتگی

 

موضوع این جلسه:

 

( شرح خطبه ی شعبانیه ی پیامبر درباره ی فضایل ماه مبارک رمضان )

 

توسل به حضرت سیدالشهدا

 

قاری: استاد شیخ محمدی 

 

شاعر: استاد شهاب الدین خالقی 

 

زمان : هر هفته ، سه شنبه شبها، ساعت در ماه مبارک رمضان : 22:30 تا 23:30

مکان : قم، خیابان صفاییه، کوی بیگدلی، فرعی هفتم، پلاک 117

 

ارادتمند محبان اهل بیت

شیخ علی زند قزوینی

 

 Zandqazvini.blog.ir